نگاهی به رقابت های لالیگا

رقابت های باشگاهی در کشورهای سرشناس اروپایی چند روزی که تعطیل است و این باعث شده تا از حال و هوایی این رقابت ها به دور باشیم.رقابت های لیگا یکی از قوی ترین لیگ های اروپا است و هواداران خاص خود را دارد.

رقابت های لیگا مثل دیگر لیگ های اروپایی از هفته آینده جاری می شود. پس از تعطیلی چند روزه این رقابت ها احتمال دارد که بسیاری از شرایط تیم های رقابت های لیگا و همین باعث شده تا در گزارشی نگاهی اجمالی به این رقابت ها داشته باشیم.

از آغاز رقابت های لیگا تا الان بیست و هشت هفته گذشته است. بارسلونا با 68 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار دارد و شانس نخست کسب عنوان قهرمانی است. آبی-اناریها با پیروزی روحیه بخش و حیاتی که برابر رئال مادرید به دست آوردند علاوه بر تداوم صدرنشینی خود اختلاف با رئال مادرید تیم دوم جدول رده بندی را به 4 امتیاز افزایش دادند تا یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شوند. اگر بارسلونا در فصل جاری بتواند عنوان قهرمانی را به دست آورد پنجمین قهرمانی این تیم در 9 ساله اخیر خواهد بود و این با توجه به تیم های قدرتمندی چون رئال مادرید و اتلتیکو مادرید عملکرد بسیار خوبی خواهد بود.

درست است که آبی-اناریها در جدول رده بندی شرایط خوبی دارند و حاشیه امنیت خوبی نسبت به تیم دوم جدول رده بندی دارند اما این بدین معنا نیست که آبی-اناریها با هدایت لوئیس انریکه به راحتی می توانند جام قهرمانی را بالای سر برند چرا که شاگردان انریکه بازیهای سختی پیش رو دارند. این تیم باید در خارج خانه به مصاف تیم های قدرتمندی چون اتلتیکو مادرید و سویا برود و در نوکمپ هم از تیم آماده والنسیا پذیرایی م کند که پیروزی برابر این تیم ها اصلا آسان نیست.

اما رئال مادرید هر دو بازی رفت و برگشت خود را برابر اتلتیکو مادرید برگزار کرده است اما برابر سویا و والنسیا باید به میدان رود. رئال مادرید،والنسیا و اتلتیکو مادرید نیز این شانس را دارند تا جام قهرمانی را در فصل جاری بالای سر برند.

لیگ قهرمانان اروپا

تیم های اسپانیایی در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا نتایج خوبی به دست آوردند. هر سه تیم اتلتیکو مادرید،بارسلونا و رئال مادرید در مرحله گروهی با قرار گرفتن در جایگاه نخست به عنوان تیم اول به دور بعد راه یافتند. آنها در مرحله یک هشتم نهایی نیز توانستند برابر حریفان خود به پیروزی برسند و الان به جمع هشت تیم راه یافته اند. البته در مرحله یک هشتم نهایی اتلتیکو مادرید و رئال مادرید باید به مصاف هم روند و یکی از دو تیم به ناچار حذف خواهند شدند.

بارسلونا نیز کار سختی پیش رو دارد چرا که باید به مصاف تیم قدرتمندی چون پاری سن ژرمن رود و پیروزی برابر این تیم نیز اصلا آسان نیست چرا که شاگردان لوران بلان چلسی را حذف کردند.

اما چه تیمی های می توانند جواز صعود به لیگ قهرمانان اروپا برای فصل بعد را به دست آوردند؟ رئال مادرید و بارسلونا به احتمال زیاد با قرار گرفتن در جایگاه اول و دوم مشکلی برای راهیابی به دور بعد نخواهند داشت. والنسیا و اتلتیکو مادرید در جایگاه سوم و چهارم قرار دارند. والنسیا با 60 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد و اتلتیکو مادرید نیز با یک امتیاز اختلاف در جایگاه چهارم است. بنابرین دو تیم این شانس را دارند تا با قرار گرفتن در جایگاه سوم مستقیما جواز صعود به لیگ قهرمانان را به دست آوردند.

سویا با چهار امتیاز اختلاف نسبت به اتلتیکو مادرید در جایگاه پنجم است و ویارئال نیز تیم ششم است اما به احتمال زیاد اتلتیکو مادرید از بین این سه تیم جواز صعود به لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهد آورد.

لیگ اروپا

سویا اگر نتواند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد بدون شک یکی از تیم های خواهد بود که به لیگ اروپا راه خواهد یافت. این تیم در لیگ اروپا عملکرد خیره کننده ای داشته است و فصل بعد نیز توانست جام قهرمانی را بالای سر برد. این تیم در فصل جاری نیز به جمع هشت تیم راه یافته و می تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

ویارئال با 49 امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی است و با توجه به آنکه 5 امیتاز اختلاف نسبت به مالاگا دارد این شانس را دارد تا به عنوان تیم دوم به لیگ اروپا راه یابد.

 

تیم های سقوط کننده

کوردوبا با 18 امتیاز در قعر جدول رده بندی قرار دارد. این تیم با نزدیک ترین تعقیب کننده اش 5 امتیاز اختلاف دارد وهمین باعث شده است تا به احتمال زیاد به لیگ پایین تر سقوط کند.

گرانادا با 23 امتیاز در جایگاه نوزدهم است و این تیم هم به احتمال زیاد به لیگ پایین تر سقوط خواهد کرد. لوانته و آلمریا نیز 25 امتیاز هستند و خطر سقوط را به شدت احساس می کند.دیپورتیو لاکرونیا با 26 امتیاز، الچه با 27 امتیاز و ایبار با 28 امتیاز از دیگر تیم های هستند که خطر سقوط را به شدت احساس می کنند و احتمال دارد که به لیگ پایین تر سقوط کنند.

جام حذفی

بارسلونا و بیلبائو دو تیمی هستند که جواز صعود به فینال جام حذفی اسپانیا را به دست آورده اند. شانس آبی-اناریها برای پیروزی در این دیدار بیشتر است چرا که بازی در نوکمپ برگزار می شود و شاگردان لوئیس انریکه می توانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و نخستین قهرمانی خود را در فصل جاری به دست آورند.

اگر بارسلونا بتواند در این دیدار پیروز شود بیست و هفتمین قهرمانی این تیم در جام حذفی خواهد بود. آبی-اناریها در جام حذفی اسپانیا رکورد دار هستند. بیلبائو نیز عملکردی درخشان در جام  حذفی اسپانیا داشته است. این تیم توانسته 23 بار قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد و بعد از بارسلونا پرافتخارترین تیم خواهد بود اما این تیم از سال 1984 تا الان نتوانسته عنوان قهرمانی را را به دست آورد و تلاش می کند تا به این طلسم پایان دهد.

 

چه تیمی های صعود می کنند؟

در لیگ دسته دو اسپانیا رئال بتیس و اسپورتینگ خیخون بهترین شرایط را دارند و احتمال دارد که جواز صعود به رقابت های لیگا را به دست آورند.  رئال بتیس در جایگاه نخست قرار دارد و اسپورتینگ خیخون هم دوم است.

لاس پالاماس، گرونا، رئال وایادولید و رئال ساراگوسا این شانس را دارند تا با قرار گرفتن در جایگاه سوم به رقابت های لیگا راه یابند اما اوساسونا که جواد نکونام و کریم انصاری فرد را در اختیار دارد شانسی برای صعود به رقابت های لیگا ندارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: رئال مادريد , بارسلونا , رقابت های لالیگا ,

تاريخ : جمعه 14 فروردين 1394 ا 20:22 نويسنده : علی ظهرابی ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.